Un site de prezentare este cartea de vizită a unei afaceri. Mediul online s-a dezvoltat considerabil în ultima decadă, motiv pentru care a devenit cel mai simplu și eficient canal de promovare. Orice informație poate fi accesată printr-un click distanță. Nenumărați utilizatori folosesc era digitală în favoarea lor. Produsele le cumpărăm online cu comandă la domiciliu, răspunsuri la întrebările noastre găsim pe site-uri specializate, iar cercetarea pieței o facem prin simpla accesare a unui motor de căutare.

Iar dacă tu consideri că nu este necesar să te adaptezi trendurilor, nu contează. Este suficient ca concurența ta să înțeleagă acest aspect și să ia atitudine. Iar dacă tu nu vei fi acolo, ea cu siguranță va fi. Dacă totuși iei în calcul posibilitatea de a-ți realiza un site de prezentare pentru afacerea ta, probabil ai nenumărate întrebări. Care este scopul unui site de prezentare? Care trebuie să fie structura lui? Dar mai ales, care sunt costurile pe care le impune?  Te învățăm noi tot ce trebuie să știi în acest sens.

Scopul unui site de prezentare

Scopul unui site de prezentare este acela de a oferi vizitatorilor informații relevante referitoare la anumite produse sau servicii pe care o anumită companie le pune la dispoziția clienților. Desigur, site-urile de prezentare pot fi folosite și de entități ce nu desfășoară activități comerciale: școli, diverse instituții, proiecte, muzee etc.

Ce structură trebuie să aibă un site de prezentare?

Arhitectura unui site se stabilește în funcție de specificul afacerii tale și a necesităților pe care acesta le impune. Cu toate acestea, există câteva pagini de care nu ai vrea să te lipsești. Fiecare are un rol important în procesul de conversie a vizitatorilor în clienți. Iată care sunt acestea:

Pagina principală

Este cunoscută și sub denumirea de homepage și este responsabilă pentru prima impresie creată utilizatorilor. Astfel, trebuie să te asiguri că aceasta include informații prețioase, precum o scurtă descriere a companiei și principalele servicii sau produse oferite. Aceasta va oferi o impresie plăcută vizitatorilor în momentul în care va arăta îngrijită și plăcută, nu va fi încărcată cu informații inutile și se va încărca rapid. Prima pagină este compusă din trei elemente distincte: antet, corpul paginii și subsol.

Antetul este poziționat în partea superioară a paginii, ceea ce înseamnă că va fi primul aspect observat. El trebuie să conțină un titlu care exprimă clar despre ce este site-ul. De asemenea, el poate să conțină un subtitlu care să descrie pe scurt obiectivul de activitate și chiar un slideshow cu principalele servicii sau produse pe care le pui la dispoziția clienților.

În corpul paginii poți introduce informații referitoare la produse sau servicii. Menționează acele elemente ce te diferențiază de competiție, avantaje al produselor sau serviciilor, recenzii și îndemnuri la acțiune. Totodată, aici este locul potrivit în care poți dovedi succesul afacerii tale, prin afișarea unor elemente relevante în acest sens: premii, certificări etc. Tot din corpul paginii poți pune linkuri către conținutul cu care vii în întâmpinarea publicului țintă. Acesta poate fi reprezentat de articole de blog recente, materiale informative, eBook-uri, tutoriale etc.

Subsolul paginii trebuie să conțină informațiile referitoare la drepturile de autor, date de contact și likuri către alte pagini, precum cea ANPC. Aici mai poate apărea harta site-ului, cu linkuri spre paginile cele mai importante. Totodată, cu siguranță aici vei integra și un pop-up prin intermediul căruia ceri acordul utilizatorului acordul asupra site-ului de a folosi cookies, dacă este cazul.

Pagina de servicii/produs

Aici îți prezinți serviciile sau produsul/produsele. Nu ezita să oferi informații simple și concise despre acestea. Încearcă să le expui în așa manieră încât să arăți ce problemă rezolvă ele. Pagina trebuie să aibă un aspect plăcut, iar ofertele trebuie prezentate într-o manieră atrăgătoare. Poți recurge la diverse trucuri pentru a structura frumos informația: să o așezi pe coloane, să îngroși aspectele mai importante, să completez textul cu iconițe sugestive etc. Rămâne la latitudinea ta dacă dorești să afișezi sau nu prețuri. De asemenea, nu ezita să incluzi pe această pagină și un formular de contact, pentru ca vizittorii interesați să te poată contacta pentru informații suplimentare.

Pagina despre noi

Aici poți include informații valoroase referitoare la istoricul companiei tale, viziunea pe care o împărtășești, obiectivele tale și valorile după care te ghidezi. Aceasta este pagina pe care vizitatorii o accesează pentru a afla mai multe despre tine, iar dacă tu le vei oferi un paragraf scurt și plictisitor, cu siguranță efectul nu va fi acela scontat. Încearcă să împachetezi aceste informații într-o poveste originală și frumoasă, prin care să faci clienții să rezoneze cu tine. Pune accent pe problemele pe care vrei să le rezolvi prin afacerea ta și nu prin produsele pe care le oferi.

Contact

Pagina de contact poate fi cât se poate de simplă. Ea trebuie să includă toate informațiile referitoare la locurile unde poți fi găsit, fizic sau online: adresa sediului, numere de telefon ale diverselor departamente, adresa oficială de email. Totodată, poți introduce o hartă care să ghideze eventualii clienți spre sediul tău fizic și un formular de contact pe care acesta să îl poată completa dacă simte nevoia.

Blog

Noi suntem convinși că o categorie de blog este extrem de utilă pentru atragerea de vizitatori spre site prin conținut de calitate, care să le rezolve problemele pe care le întâmpină cu privire la domeniul tău de activitate. Prin intermediul articolelor îți poți educa publicul țintă, acțiune ce te va poziționa la un moment dat ca un specialist pe nișa ta.

Ce costuri impune crearea unui site?

În situația în care dorești să îți realizezi singur un site de prezentare pentru afacerea ta, costurile se exemplifică în achiziția domeniului, achiziția unei teme (în funcție de platforma CMS aleasă), costurile de design și eventualul buget investit în promovare. Există nenumărate astfel de platforme ce îți permit realizarea simplă a unui site.

Cu toate acestea, dacă vei dori să personalizezi temele disponibile în funcție de specificul și brandingul afacerii tale, vor interveni situații când va trebui să cunoști anumite limbaje de cod. Dacă alegi să externalizezi acest serviciu către o companie specializată în servicii de webdesign, costurile vor fi ușor mai mari. Cu toate acestea, vei avea garanția lucrului bine făcut. Totodată, vei putea implementa diverse funcționalități greu de realizat fără cunoașterea unor limbaje de programare.

Există antreprenori ce se declară mulțumiți de paginile din social media, considerând că nu mai au nevoie de un site pentru afacerea lor. Află de la noi de ce o pagină de Facebook nu va înlocui niciodată un site de prezentare.

Dacă te-ai decis că vrei să investești într-un site realizat într-o manieră profesionistă, nu ezita să ne contactezi. Vom discuta care sunt necesitățile tale și vom stabili pachetul care corespunde cel mai bine acestora.

Foto: Designed by Graphiqastock / Freepik