Să alegi o firmă de webdesign care să se plieze optim nevoilor businessului tău poate fi dificil, mai ales în contextul actual. Crearea unei comunicări în mediul online începe prin dezvoltarea unui website, prin intermediul căruia se realizează ulterior diverse campanii: de colectare a leadurilor, de email marketing, campanii în social media etc. Practic, site-ul este acea platformă pe care tu o deții. Este cartea de vizită a afacerii tale și, implicit, un mod de a comunica cu clienții.

Abundența mare de companii de profil de pe piață oferă clienților posibilitatea de a alege dintr-o gamă variată de opțiuni. Totodată, aceste nenumărate opțiuni pot îngreuna alegerea, mai ales dacă clientul nu știe foarte bine care îi sunt nevoile. De aceea, noi recomandăm oricui ca înainte de a începe să contateze o firmă de webdesign, să îți creeze un scurt plan. Uneori e bine să existe scrise undeva informații precum problema cu care business-ul se confruntă, cum se va rezolva ea printr-un website, care sunt nevoile clientului și desigur bugetul.

Cum alegi o firmă de webdesign

Există nenumărate criterii de care trebuie să ții cont atunci când pornești în căutarea unei companii cu care să colaborezi. Ne referim aici la calitatea serviciilor oferite, gradul de dedicare al angajaților, capabilitatea lor de a lucra cu termene limită și desigur, costurile. Oricât de mult ne-am dori să punem costurile pe ultimul loc atunci când alegem o firmă de webdesign, este posibil ca acest factor să determine refuzul unei colaborări, cu precădere atunci când resursele de care dispui sunt limitate.

Căutarea opțiunilor existente pe piață

Primul pas este mereu cel mai simplu. Nu trebuie decât să folosești un motor de căutare și prin utilizarea cuvintelor cheie potrivite, să cauți firmele dintr-un anumit oraș. Desigur, dacă iei în calcul și posibilitatea de a colabora cu o companie la distanță, poți folosi cuvinte cheie generale, fără a pune  accentul pe un oraș anume. Totodată, poți frecventa diverse forumuri și grupuri din social media pentru a vedea ce alte recomandări poți găsi. În final, word of mouth e una din cele mai credibile metode de promovare, corect?

Analiza companiilor

Suntem siguri că această căutare s-a finalizat cu succes și ai ajuns în acel punct în care iei în considerare cel puțin câteva firme. Ce trebuie să faci de aici?

Verifică site-ul de prezentare și paginile din social media

Ce îți recomandăm noi să faci este să analizezi cu atenție site-urile acestora. Acodă atenție designului utilizat, textelor din site, butoanelor, link-urilor etc. Un site de prezentare al serviciilor este cel dintâi indiciu pe care îl poți obține cu privire la o companie. Totodată, aruncă o privire peste paginile de social media. De regulă, avem tendința de a oferi recenzii celor cu care colaborăm. La fel se întâmplă și cu o firmă de webdesign.

Portofoliul de clienți

Cele mai multe companii dispun de un portofoliu de clienți. Desigur, de multe ori se întâmplă ca o parte din aceștia să nu își dorească să fie menționați pe o pagină destinată acestui scop, însă alții vor acest lucru. Iar dacă se întâmplă ca firma în cauză să nu dispună de un astfel de portofoliu, poți oricând să o contactezi pentru a-i solicita acest lucru. Analizează aceste proiecte și vezi în ce măsură ești mulțumit de ele.

Cere opinii clienților

Dacă există o anumită firmă de webdesign care deja ți-a plăcut în mod deosebit sau ai ochit chiar mai multe, nu ezita să contactezi unul din clienții anteriori cu care firma a colaborat. Astfel, poți afla informații relevante referitoare la promptitudinea serviciilor, respectarea calendarului de lucru, modalitatea de colaborare, gradul de implicare al echipei, numărul de persoane alocate proiectului etc. Acest lucru este cu atât mai relevant dacă persoana pe care o contactezi a avut nevoie de un proiect similar celui de care tu ai nevoie.

Verificarea locației

În situația în care excluzi categoric posibilitatea de a lucra la distanță față de firma de webdesign, atunci este necesar să analizezi și paginile de contact. Este important ca firma în cauză să dispună de un punct de lucru fizic, unde să te poți deplasa la nevoie. Desigur, acest lucru depinde strict de preferințele tale. Spre exemplu, noi, colaborăm cu multe companii care sunt situate în diverse alte părți ale țării, iar acest lucru nu ne afectează nici comunicarea, nici capacitatea de a finaliza proiectele în timp util și în parametri stabiliți premergător.

Cererea ofertei

Suntem siguri că în această etapă lista de opțiuni s-a scurtat considerabil. Tot ce trebuie să faci este să ceri o ofertă personalizată de la compania în cauză. Desigur, cel mai probabil va fi nevoie de o întâlnire fizică sau virtuală. Compania de webdesign va analiza nevoile tale, munca pe care rezolvarea lor o presupune și îți va propune o ofertă de preț.

Analiza ofertelor și alegerea colaboratorului

Este important să nu te lași păcălit de un preț extrem de mic atunci când alegi firma cu care vei colabora. Indiferent de investiții, încearcă să nu faci compromisuri în materie de calitate. În final, vrei să plătești pentru a acest serviciu o singură dată, corect? Firește că odată cu trecerea timpului va trebui să oferi site-ului diverse îmbunătățiri, dar acestea sunt operațiuni pe care le vei realiza oricum, dacă dorești să rămâi in pas cu trendurile lumii digitale.

Plata serviciilor

De regulă, companiile îți vor cere un avans pentru lucrare. Este posibil ca valoarea acestuia să difere de la o firmă de webdesign la alta. Totuși, ea nu trebuie să depășească 50% din valoarea totală. Totodată, proiectul nu trebuie plătit integral înainte ca acesta să fie realizat. Sau cel puțin, noi nu vă recomandăm să faceți acest lucru.

Odată ales colaboratorul, se va demara desfășurarea proiectului. Pentru ca aceasta să decurgă în condiții optime, încearcă să participi la toate întâlnirile și să respecți și tu la rândul tău termenele limită. Dacă în urma ofertei ajungi la concluzia că vrei să îți faci singur partea de conținut pentru site, trebuie să te asiguri că acestea vor fi trimise la termenul premergător stabilit. Nu vrei ca întreaga echipă să aștepte materialul de la tine pentru a putea continua lucrul la site.

Sperăm ca ți-am oferit informații utile prin intermediul acestui articol. Dacă întâmpini alte probleme în alegerea unei firme de webdesign, nu ezita să le împărtășești cu noi. Cu siguranță împreună vom găsi soluții eficiente pentru problemele cu care te confrunți.
Sursă foto: Designed by Graphiqastock / Freepik