După aproximativ 20 de ani de la apariția primelor magazine online în România, putem observa cu ochiul liber că această nișă este una în plină expansiune, cu perspective tot mai promițătoare. Să alegi o platformă ecommerce potrivită pentru nevoile tale poate fi dificil, tocmai mulțumită multiplelor posibilități existente pe piața de profil. O întrebare comună a clienților noștri face referire la alegerea platformei potrivite, iar azi vom vorbi despre două dintre cele mai cunoscute, în special pentru că sunt destul de diferite: WordPress și Shopify.

Ei bine, haideți să vedem care sunt avantajele și dezavantajele fiecăreia.

Despre WordPress

Platformă ecommerce - WordPress

WordPress este o platformă de tip sursă deschisă scrisă în limbaj PHP, ce folosește sistemul MySQL pentru gestionarea bazelor de date. Dispune de sisteme de șabloane scrise în CSS și HTML. Dacă la începutul anilor 2000 era utilizată ca platformă de blog, lucrurile s-au schimbat radical în ultima perioadă.

Astăzi, WordPress este utilizată ca platformă ecommerce, pentru site-uri de prezentare sau pentru bloguri. Acest lucru este posibil prin intermediul plugin-urilor, ce îl pot transforma în aproape orice.

Conform statisticilor pe care W3techs ni le pun la dispoziție, WordPress se bucură de 59.4% din piață, fiind cea mai populară platformă CMS. Utilizatorii WordPress scriu câte 41.7 milioane de noi posturi și peste 60 de milioane de comentarii pe lună.

Acest lucru înseamnă că în fiecare zi se scriu aproximativ 1.390.00 de posturi, 57.916 pe oră și 965 pe minut. Impresionant, nu-i așa? În cazul în care luați în calcul utilizarea WordPress ca platformă ecommerce, iată care sunt principalele avantaje și dezavantaje pe care le implică:

Avantajele platformei WordPress (WooCommerce)

  • Unul dintre cele mai mari avantaje pe care WordPress îl oferă este posibilitatea de actualizare automată a site-ului. Platforma poate fi accesată pentru modificări din orice colț al lumii, cu o simplă condiție, desigur: să fie disponibilă o conexiune la internet.
  • Interfața este una foarte accesibilă, uneori chiar ușor de intuit. Oricine poate crea și urca conținut nou pe site sau blog, fără a fi necesare cunoștințe de specialitate.
  • Tehnologia mobilă câștigă tot mai mult teren în lumea digitală. Se pare că WordPress a înțeles acest lucru, motiv pentru care site-urile create cu ajutorul platformei sunt responsive. Acest lucru înseamnă că nu vor fi necesare intervenții pentru a crea versiuni pentru fiecare tip de rezoluție.
  • Platforma permite optimizarea simplă a paginilor web pentru motoarele de căutare. Codurile se caracterizează prin constanță și simplitate, motiv pentru care motoarele de căutare facilitează indexarea paginilor. Elementele SEO pot fi create și modificate pentru fiecare pagină în parte. Mai mult decât atât, cu ajutorul unui plugin, va fi disponibil și feedback în acest sens, în așa manieră încât utilizatorul să poate aduce modificările necesare.
  • Platforma se integrează cu rețelele de socializare, motiv pentru care comunitățile de acolo vor afla imediat ce apare conținut nou pe site.
  • Site-ul poate fi îmbunătățit continuu, prin intermediul plugin-urilor disponibile. Există nenumărate posibilități din care poți alege, în așa fel încât să optezi pentru varianta cea mai potrivită pentru business-ul tău.
  • Datorită numărului foarte mare de utilizatori din toată lumea, de-a lungul timpului s-a dezvoltat o comunitate WordPress. Astfel, de fiecare dată când intervine o problemă, nu rămâne decât să cauți dacă cineva s-a lovit de aceasta înaintea ta și cum a procedat pentru rezolvarea ei.

Dezavantajele platformei WordPress

  • Cel mai mare dezavantaj al platformei WordPress este reprezentat de faptul că indiferent dacă îți dorești sau nu să fii conectat la cea mai recentă versiune a acesteia, acest lucru se va întâmpla prin intermediul update-urilor automate.
  • Dezactivările de updatare automată nu pot fi realizate din panoul de control. Acest lucru se poate realiza doar prin intermediul fișierului wp-config.php. Acesta poate fi totuși un avantaj, mulțumită îmbunătățirilor permanente ce se oferă.
  • În situația în care vrei să aduci anumite modificări temei, trebuie să deții cunoștințe de codare PHP.
  • Modificările de grafică necesită cunoștințe de limbaj CSS și HTML.
  • În situația în care se instalează prea multe plugin-uri, scade viteza de încărcare a site-ului.

Despre Shopify

Platformă ecommerce - Shopify

Shopify este o platformă de comerț electronic ce adună toate serviciile utile într-un singur loc. Acest sistem mai este denumit și SaaS, acesta fiind un acronim de la Software as a Service. Fondată în anul 2004 în Canada, Shopify a ajuns în prezent cea mai mare platformă ecommerce de tip cloud din întreaga lume. Este utilizată de mai mult de 250.000 de magazine online din peste 150 de țări.

Funcționalitățile platformei se plătesc pe baza unui abonament lunar, care de regulă pornește de la 29 de euro. Shopify oferă clienților hosting, email și elementele necesare pentru plata electronică. Desigur, toate acestea sunt disponibile pe baza unui comision perceput pentru fiecare tranzacție cu cardul. În funcție de numărul comenzilor, valoarea comisionului se poate negocia.

Avantajele platformei Shopify

  • Cel mai mare avantaj pentru care Shopify merită să fie aleasă ca platformă ecommerce este reprezentat de rapiditatea configurării magazinului online.
  • Găzduirea este inclusă în pachet, ceea ce înseamnă că nu mai trebuie să plătești o firmă de hosting.
  • Nu există o limită în ceea ce privește numărul de produse ce se pot urca pe site, vei putea avea certitudinea că magazinul tău online se va încărca la fel de rapid, indiferent de mărimea lui. Mai mult decât atât, dispune de un Content Delivery Network ce garantează performanțe ridicate în ceea ce privește încărcarea paginilor.
  • Permite integrarea a diverse instrumente de marketing ce permit acțiuni de SEO, realizarea unor reclame sponsorizate sau trimiterea de newslettere cu ajutorul serviciilor speciale.
  • Dispune de peste 100 de teme gratuite, din care poți alege varianta ce se potrivește cel mai bine brandului tău.
  • Site-urile create pe această platformă sunt responsive, ceea ce înseamnă că ele pot fi vizualizate atât de pe desktop, cât și de tablete sau dispozitive mobile.

Dezavantajele platformei Shopify

  • În funcție de pachetul ales, vei plăti un abonament lunar. Cel mai ieftin dintre acestea este Basic Shopify, ce costă 29 de dolari pe lună. Desigur, dacă vrei să ai mai multe opțiuni pentru a-ți crește afacerea, probabil vei dori să încerci un abonament mai cuprinzător, precum cel de 70 de dolari, numit Shopify. În situația în care vrei opțiuni avansate pentru afacerea ta, poți opta pentru Advanced Shopify, ce costă 299 de dolari pe lună.
  • Vei plăti comisioane pentru fiecare comandă finalizată cu succes prin intermediul site-ului tău.
  • În situația în care nu ești tentat să optezi pentru una din temele gratuite și vrei să personalizezi o anumită temă sau să optezi pentru un design 100% personalizat, vei avea nevoie de cunoștințe de limbaj de programare.

Indiferent că alegi WordPress sau Shopify ca platformă ecommerce, un lucru este cert: ambele dispun de avantaje și dezavantaje pe care trebuie să le iei în considerare.

Dacă ești în căutarea unei soluții care să integreze într-un singur loc toate nevoile tale și dispui de cunoștințe tehnice, cu siguranță este avantajos să optezi pentru Shopify. Dacă totuși ești în căutarea unei soluții mai avantajoase ca preț și mai ușor de setat, cu siguranță WordPress (WooCommerce) este ceea ce cauți.

Cel mai simplu, însă, este să discuți cu un profesionist. Contactează-ne, dă-ne detalii despre proiectul la care te gândești și noi îți vom oferi asistență specializată!

Sursă foto: Designed by Freepik

Leave a Reply