În contextul digitalizării lumii în care trăim, crearea unei prezențe online este imperioasă. Am menționat-o adesea și o repetăm. Este posibil ca tu să nu înțelegi această nevoie și să alegi să nu fii acolo unde audiența ta petrece o parte semnificativă a timpului liber. Este suficient ca business-urile cu care concurezi pe nișa ta de activitate să înțeleagă acest aspect și să profite de șansa nemaipomenită pe care o are la dispoziție pentru a se expune unui număr cât mai cuprinzător de prospecți. Dacă iei în calcul posibilitatea de a-ți construi o prezență online, trebuie să începi prin realizarea unui site web.

O întrebare comună a antreprenorilor ce doresc să înceapă acest demers este cea referitoare la costurile implicate. Îți spunem ție ce le spunem și lor: toate aceste aspecte variază în funcție de preferințele tale și soluțiile pe care vrei să le integrezi în site-ul tău. De asemenea, prețul este influențat și de serviciile pe care vrei să le externalizezi și cele pe care vrei să le realizezi singur. Realizarea unui site web diferă de la un domeniu de activitate la altul. Cu toate acestea, putem să îți expunem care sunt principalele necesități de care te vei lovi în demersurile tale.

Domeniul și serviciul de găzduire

Premergătoare acțiunii de realizare a unui site web este alegerea domeniului și a extensiei acesteia. Pentru a te asigura că iei o decizie optimă, este necesar să alegi un nume de domeniu simplu de memorat, care să se afle în deplină concordanță cu business-ul tău. Ai de ales între extensii precum .ro, .com, .co, .net sau .org. Dacă afacerea ta își are audiența în România, domeniul .ro este alegerea optimă. Acesta costă în medie aproximativ 50 de euro.

Totodată, trebuie să achiziționezi un serviciu de găzduire web. Practic, acesta este un spațiu virtual care va găzdui tot conținutul de pe site-ul tău. Ai la dispoziție două alternative: să optezi pentru un server comun sau unul dedicat. Noi îți recomandăm pentru început de drum serverele comune. Sunt excelente pentru site-uri de mici dimensiuni și sunt foarte avantajoase din punct de vedere a costurilor impuse. În medie, un serviciu de găzduire web la o firmă de încredere costă în jur de 20 de euro/an.

Achiziția unei teme

Cel mai avantajos din punct de vedere al prețului este să realizezi site-ul pe o platformă de dezvoltare și administrare gratuită. Cele mai comune astfel de platforme sunt WordPress, Drupal, Shopify, PrestaShop etc. Aceste platforme îți pun la dispoziție o serie de teme gratuite, care să îți satisfacă un minimum de cerințe. Cu toate acestea, pentru a avea parte de opțiunile dorite, va fi necesar să achiziționezi o temă pentru site-ul tău. Prețul lor depinde de la o platformă la alta. Spre exemplu, o temă WordPress care să aibă principalele opțiuni de care are nevoie un site costă în jur de 50 de euro.

Design-ul și programarea

Rar există clienți care să fie 100% mulțumiți de temele pe care le achiziționează. Indiferent de prețul lor, ele nu sunt dezvoltate pentru specificul fiecărei afaceri, fiind de regulă realizate pentru a se potrivi unui business dintr-un anumit domeniu. Astfel, este posibil ca în funcție de particularitățile pe care business-ul tău le impune să fie necesare diverse personalizări. Astfel, este necesar să iei în calcul și anumite costuri de grafică și web design. Pentru acestea nu putem oferi un preț, deoarece variază în funcție de numărul de ore alocate activităților.

Crearea conținutului pentru site

Un aspect extrem de important este acela referitor la captarea atenției utilizatorilor care îți vizitează site-ul. Cuvintele trebuie să fie perfect alese, pentru ajuta prospecții să conștientizeze nevoile, beneficiile pe care o posibilă colaborare le aduce și motivul pentru care colaborarea cu tine este alegerea ideală. Atenția trebuie să îi fie captată într-un timp scurt, limita de atenție a vizitatorilor fiind tot mai scurtă.

Totodată, nu trebuie uitată integrarea unui blog, care să servească drept sursă de trafic organic pentru tine. Vizitatorii caută adesea răspunsuri pentru problemele lor. Aici este cazul ca tu să realizezi articole de blog calitative, care să le ofere răspunsuri pertinente și să îi determine să te poziționeze ca un specialist în domeniul în care activezi. Dacă arta de a influența prin cuvinte nu este punctul tău forte, îți recomandăm să externalizezi acest serviciu.

Consultanță specializată

Este foarte posibil ca ideile pe care tu le ai despre cum trebuie să arate un site să fie eronate sau efectiv bazate pe niște presupuneri lipsite de o bază reală. Astfel, pentru realizarea unui site web calitativ și actual, vei avea nevoie de consultanță specializată, de la oameni experimentați în acest sens. Ei cunosc trendurile și necesitățile pe care lumea digitală le impune, putând astfel să permită realizarea unui produs final actual.

Totodată, site-ul trebuie să beneficieze de un timp de încărcare scurt și să susțină mult trafic fără a exista riscul de a pica.  Un specialist se va asigura că fonturile și butoanele sunt de dimensiuni corecte și poziționate în locuri strategice, că site-ul este optimizat pentru dispozotivele mobile și este simplu de utilizat. El va ști că fiecare pagină dispune de un obiectiv de conversie și se va asigura că acest obiectiv este simplu de îndeplinit.

Optimizarea pentru motoarele de căutare

Totodată, vei avea nevoie să colaborezi cu un specialist în optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare. Acesta va ști că elementele de SEO nu trebuie să intre în conflict cu parte de conținut a site-ului și că textele din site trebuie scrise pentru oameni și nu motoare de căutare. Totodată, se va asigura că structura site-ului este corectă și fiecare element din site este optimizat corespunzător din punct de vedere SEO.

Promovarea site-ului și a conținutului de pe acesta

Instrumentele de promovare sunt extrem de apreciate pentru rezultatele rapide oferite. Suntem de părere că reprezintă o modalitate excelentă de a-ți face cunoscut noul site pe internet și de a contribui la atragerea de vizitatori. Cu timpul, lucrurile acestea vor veni de la sine și nu va mai fi necesar să investești în aceste reclame sponsorizate. Desigur, poți face acest lucru pentru a-ți îndeplini obiectivele de business, mai ales dacă rezultatele sunt satisfăcătoare.

Nu putem să oferim un cost exact pentru realizarea unui site web. După cum deja ai observat cel mai probabil, există nenumărate variabile ce influențează costul de realizare a unui site: ce platformă alegi, de care părți te ocupi tu, ce anume alegi să externalizezi, tipul de site, mărimea lui etc. Cu toate acestea, ți-am oferit aceste insight-uri, pentru a avea idee ce subiecte trebuie să abordezi atunci când dorești să colaborezi cu o firmă de web design pentru crearea unui site.

Sursă foto:Designed by Freepik