Realizarea unor strategii de promovare online a unei afaceri poate fi destul de intimidantă, mai ales atunci când sarcina îi revine persoanei care deține afacerea, ce nu dispune de cunoștințele necesare în acest sens. Orice antreprenor este pus în această situație dificilă, când nu poate investi un buget lunar pentru externalizarea serviciilor de marketing sau pentru angajarea unui specialist în domeniu. De aceea, îți oferim câteva informații utile în vederea creerii unei strategii de promovare online cu un buget cât mai redus.

Iată ce activități poți întreprinde:

Crearea unui site

Pentru strategii de promovare online de succes, este necesar să ai un site de prezentare. Desigur, realizarea acestuia nu este gratuită, însă cu siguranță este o investiție pe care trebuie să o faci mai devreme sau mai târziu. Plecând de la premisa că bugetul tău este unul limitat, îți recomandăm realizarea unui site cu ajutorul unei platforme CMS gratuite. Cea mai utilizată la nivel global este WordPress, însă alegerea îți aparține. Costurile pe care acesta le impune sunt minime, chiar dacă alegi să îl creezi singur sau cu ajutorul unei companii de webdesign.

Site-ul este cartea de vizită a afacerii tale. Principalul lui avantaj este că îți aparține, ceea ce înseamnă că nimic nu poate întrerupe mesajele tale. Îl poți crea exact așa cum dorești tu. Desigur, este recomandat să ții cont de bunele practici: să fie optimizat pentru dispozitivele mobile, să dispună de un modul de blog, să aibă un timp mic de încărcare etc. Ceea ce este grozav la un website este că îl poți crea în așa manieră încât să expire brandul tău prin orice element. Nu facem referire aici la mesaje promoționale, ci la elemente specifice brandului tău: font, logo, culori specifice, imagini etc.

Optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare

Odată realizat site-ul, este necesar ca acesta să fie optimizat pentru motoarele de căutare. Realizează un research al cuvintelor cheie și optimizează fiecare pagină în parte. Asigură-te că fiecare imagine dispune de o descriere alternativă. Folosește titluri și subtitluri. Oferă conținut de calitate și nu te rușina să precizezi sursele de informare din articolele tale de blog, prin acordarea de link-uri acolo unde este cazul. Arată că tot conținutul pe care îl oferi potențialilor clienți este foarte bine documentat și poți deveni o autoritate în domeniu.

Asigură-te că informația este clară și calitativă. Nu obosi vizitatorii cu pragrafe lungi de text, îngrămădite. Sparge textul cu paragrafe noi. Folosește text îngroșat oriunde crezi că este cazul. Oferă imagini reprezentative și fii original. Optimizarea pentru motoarele de căutare s-a schimbat semnificativ în ultimii ani. Nu uita: acum primează conținutul și mai ales calitatea acestuia. Odată optimizat site-ul, asigură-te că îl înscrii în directoarele motoarelor de căutare, pentru ca acesta să fie indexat.

Prezența în rețelele sociale

Rețelele sociale reprezintă un ajutor de nădejde în crearea de comunități. Acestea pot fi puntea de legătură dintre consumatori și brandul tău. Nimic nu este mai util pentru afacerea ta decât timpul investit alături de prospecții tăi exact acolo unde sunt prezenți în cea mai mare parte a timpului. Răspunde mesajelor acestora în timp util și oferă-le conținut de calitate. Ai scris niște articole grozave pe blog? Postează-le în social media. Folosește imagini sugestive și un ton care să corespundă cu rețeaua socială pe care ești prezent.

Desigur, nu trebuie să fii prezent pe toate rețelele sociale. Poți să creezi conturi pe acelea unde intuiești că ai avea acces la publicul tău țintă și să le testezi o perioadă de timp. După testare, păstrează doar acele rețele sociale unde ai interacționat cel mai bine cu prospecții. Este foarte greu să crești anumite pagini de companie pe rețele sociale fără buget. Nu ezita să investești inițial în campanii de promovare plătite. Poți opta pentru bugetul minim permis, este suficient pentru a-ți construi o audiență în jurul brandului.

Nu uita de Compania mea pe Google! Compania mea pe Google este un excelent instrument gratuit oferit de motorul de căutare, ce îți permite să fii găsit de aceia care te caută. Practic, este vorba despre o pagină de business unde poți integra informații utile despre afacerea ta: adresa, o scurtă descriere, orarul de funcționare, obiectivul afacerii, poze relevante etc. Informațiile acestea vor fi integrate in Google+, Google Maps și serviciul de căutare Google. Astfel, ai o șansă în plus să fii găsit de potențialii clienți.

Campaniile de email marketing

Emailul este un instrument excelent prin care poți ajunge la clienți și potențiali clienți. Pentru a crea liste de abonați, asigură-te că introduci pe site formulare în acest sens. Sub nicio formă nu este recomandat să cumperi liste cu adrese de email, deoarece nu vei face decât să te adresezi unor segmente care poate nu prezintă interes pentru brandul tău. Există nenumărate instrumente pe care le poți utiliza pentru campaniile de email marketing. Noi recomandăm cu căldură Mailchimp, care este gratuit pentru un număr de sub 2000 de abonați.

Ține-i aproape cu conținut de calitate. Ai o listă cu persoane ce au cumpărat un anumit produs de la tine? Nu ezita să le trimiți o serie de emailuri informative cu privire la utilizarea produsului proaspăt achiziționat. Ai o listă cu emailuri ce s-au abonat pentru primirea de informații referitoare la anumite promoții? Trimite-le regulat newslettere cu reducerile existente. Testează constant pentru a afla care sunt emailurile ce oferă cele mai bune rezultate. Poți testa diverse subiecte sau tipuri de conținut.

Crearea de conținut

Informează-te constant cu privire la nelămuririle și problemele cu care prospecții se confruntă atunci când se raportează la domeniul tău de activitate. Creează conținut de calitate cu privire la acestea: infografice, articole de blog, ebookuri, tutoriale etc. Nu trebuie să își lauzi produsele și afacerea prin intermdiul acestui conținut. Folosește-l pentru a-ți educa publicul țintă și acesta îți va rămâne dator.

Mai mult decât atât, te vei poziționa ca un expert în domeniu. Și atunci când vor fi în situația de a cumpăra sau achiziționa ceva, cu siguranță brandul tău va fi acela la care va apela.  De asemenea, nu te opri aici. Există nenumărate alte locuri unde poți publica conținut. Caută diverse reviste, site-uri și publicații de specialitate și oferă-le conținut educațional. Astfel, nu doar că vei aduce linkuri calitative spre site-ul tău, însă vei putea să scrii pentru audiențe noi, care poate nu au auzit de tine încă.

Anunțurile PPC

Nu ezita să promovezi serviciile oferite și conținutul realizat prin intermediul reclamelor PPC. Rezultatele sunt imediate, chiar și atunci când se optează pentru bugete minime. Dacă nu ai cunoștințe în acest sens, poți oricând să externalizezi aceste servicii. Avantajul lor este următorul: indiferent de vizualizări, tu vei plăti doar click-urile. Sunt excelente mai ales la început, atunci când site-ul nu apare în primele pagini în motoarele de căutare sau paginile de pe rețelele de socializare sunt noi și lipsite de interacțiune.  

Sperăm că informațiile exprimate ți-au fost de folos. Acum că știi cam care sunt pașii pe care trebuie să îl parcurgi (cel puțin, la început de drum), poți să gândești diverse strategii de promovare online pentru mica ta afacere.

Sursă foto: Designed by Photoroyalty / Freepik