Optimizarea SEO sau Search Engine Optimization se referă la modul în care un website se pregătește pentru a fi indexat cât mai favorabil de motoarele de căutare. Acestea dispun de diverse formule sau algoritmi, cu jutorul cărora se ordonează rezultatele căutării. Să îți creezi un website pentru afacerea ta nu este suficient. Acesta trebuie optimizat în așa manieră încât să fie cât mai simplu de citit de vizitatori și motoarele de căutare deopotrivă.

Ce este un motor de căutare?

Cu toții am auzit de Google, Yahoo, Bing sau Ask. Ei bine, acestea sunt câteva dintre cele mai populare motoare de căutare. De fiecare dată când o persoană are nevoie de informație și se va documenta online cu referire la aceasta, va folosi un motor de căutare în acest sens. Rolul lor este acela de a colecta informații despre paginile care există în lumea world wide web-ului, cu scopul de a oferi utilizatorilor exact rezultatele pe care ei le caută.

Este un lucru știut că fiecare motor de căutare dispune de un algoritm care transformă toată această informație în rezultate de căutare relevante. Specialiștii de la Real-time Web Analytics ne arată o serie de statistici referitoare la cele mai populare motoare de căutare existente. Google este cel mai utilizat dintre ele, fiind utilizat de peste 66% din internauți. BING este utilizat în proporție de 14.5% din utilizaturi, Baidu de 9.6, iar Yahoo de 7.6 % din internauți.

Ce factori sunt relevanți în optimizarea SEO?

Acesta este un aspect care se schimbă odată cu evoluția lumii digitale. Cu toate acestea, anumite tendințe se păstrează în top cele mai importante elemente de ani întregi. Din partea celor de la Google am aflat că cele mai importante trei elemente în optimizarea SEO sunt conținutul, cuvintele cheie și linkurile. Totodată, importantă este și optimizarea pentru dispozitivele mobile, cătarea vocală, utilizarea HTTPS-ului etc. Haideți să dezvoltăm fiecare element în parte.

Conținutul

Conținutul a fost dintotdeauna important și s-a păstrat în topul celor mai importante aspecte atunci când vine vorba despre optimizarea SEO. Desigur, anul 2017 pune mai mult accent pe calitatea conținutului creat. Este important ca acesta să fie unic, proaspăt și să ofere utilizatorilor exact ceea ce ei caută. Opiniile referitoare la lungimea conținutului de pe pagini sunt împărțite. Anumiți specialiști insistă că acesta trebuie să fie cât mai stufos, alții spun că calitatea primează înaintea cantității.

Recomandarea noastră este ca prin conținutul de pe site-ul tău să oferi posibililor clienți soluții referitoare la problemele cu care ei se confruntă. De aceea, este foarte bine ca acesta să fie creat cu ajutorul unui research în prealabil. Desigur, crearea de conținut calitativ și relevant pentru audiența ta nu este oportună doar din punct de vedere SEO. Prin intermediul conținutului potrivit, vei reuși să te poziționezi în rândul audienței precum un expert în industria în care activezi.

Link-urile

În trecut, campaniile de link-building se realizau cu atenția primată pe cantitatea lor și nicidecum pe calitate. De aceea, link-urile tind să își piardă ușor din valoare, dar se mențin totuși în elementele ce favorizează urcarea în topurile rezultatelor motoarelor de căutare. Sfatul nostru este ca atunci când încerci să creezi campanii de link-building pentru site-ul tău să optezi pentru site-uri calitative, cu o autoritate în domeniu mare. Totodată, alege ca acestea să fie strâns legate de domeniul tău de activitate.

Mulți antreprenori folosesc directoarele de articole în acest sens. Această practică încă funcționează în zilele noastre, însă noi îți recomandăm să calculezi cu mare atenție beneficiile și riscurile la care te supui. Motoarele de căutare tind să își updateze algoritmii constant și sunt neiertători cu toate practicile de tip grey-hat. Astfel, considerăm că este important să analizezi riscurile și să iei decizia cea mai potrivită.

Cuvintele cheie

O practică a anilor trecuți este îndesarea conținutului cu nenumărate cuvinte cheie, din dorința de a optimiza pagina pentru cât mai multe cuvinte cheie. Problema este că motoarele de căutare devin astfel confuze, neștiind despre ce este vorba în pagină. Dacă nu ai lăsat deja în urmă această practică în urmă cu 2-3 ani, cu siguranță este timpul să o faci. Nu uita că algoritmul Google are abilitatea de a potrivi sinonime și cuvinte din același câmp lexical, astfel încât alăturarea ineficientă de cuvinte nu este o practică potrivită.

Cuvintele cheie merg mână în mână cu conținutul de bună calitate. Este important să înțelegi că tu scrii pentru utilizatori, înainte de a scrie pentru roboți. Nu uita că în prezent, numărul afacerilor care dispun de un website este foarte mare. Astfel, concurența devine tot mai acerbă, ceea cea înseamnă că îți va fi tot mai greu să apari în primele poziții în motoarele de căutare. Ce poți face este să începi să utilizezi cuvinte cheie locale, care te vor ajuta să câștigi trafic de calitate.

Optimizarea pentru dispozitive mobile

Traficul pentru dispozitivele mobile a crescut considerabil în ultimii ani. Drept urmare, unul din update-ul realizat de Google include o schimbare în acest sens. Site-urile optimizate pentru dispozitive mobile tind să fie favorizate în afișarea în paginile de căutare, spre deosebire de cele simple. Utilizatorii trebuie să aibă parte de experiențe cât mai calitative în navigare, iar acest aspect tinde să fie din ce în ce mai important.

Căutarea vocală

ȘI căutarea vocală este din ce în ce mai utilizată în zilele noastre, iar această creștere tinde să fie din ce în ce mai vizibilă. Astfel, site-urile necesită să fie optimizate și pentru căutarea vocală, care diferă de cea scrisă. Nu uita că atunci când cauți informații utilizând tastatura folosești cuvinte cheie, în vreme ce atunci când faci acest lucru folosind vocea, ai tendința de a adresa întrebări. Spre exemplu, ce poți face în acest sens este să utilizezi întrebări relevante pentru subtitluri.

Desigur, optimizarea SEO este mult mai cuprinzătoare de atât. Există sute de factori ce poate influența apariția în motoarele de căutare. Unii sunt confirmați de reprezentanții motoarelor de căutare, unii sunt testați, alții nu. Tot ce trebuie să faci este să te informezi constant și să testezi până când găsești rețeta perfectă pentru afacerea ta.

Sursă imagine: Designed by Freepik